Nejen že roste počet národních a mezinárodních (EU) předpisů předepisujících využití BIM technologií pro přípravu a realizaci stavebních projektů (viz např.), ale i jednotliví velcí zadavatelé projektů a investoři si často vytvářejí vlastní předpisy doporučující nebo přímo nutící projektanty a dodavatele těchto projektů k využití BIM nástrojů šetřících celkové náklady staveb.
Nejnovějším příkladem takovéto instituce jsou Německé spolkové dráhy (DB, Deutsche Bundesbahn). Pro snazší realizaci projektů a dosažení obchodních cílů si tato železniční a logistická společnost vytvořila sadu pravidel definujících způsoby předávání BIM podkladů pro projekty menších a středních železničních stanic a pomocných staveb. Tato pravidla a předlohy jsou nyní již závazné pro všechny vypisované projekty. Předpis definuje standardy a úrovně předávaných dat a roli jednotlivých účastníků projektu. Projektanti musí data předávat ve formátu RVT, popř. IFC či DWG. Podrobné podklady pro DB-metodiku BIM jsou k dispozici na stránce DB Netze.
Doporučenou BIM aplikací je Autodesk Revit - pro něj také DB poskytuje projektovou šablonu (.RVT) a pluginy pro export formátu cpiXML (Construction Process Integration). Pro předprojektovou přípravu a vizualizace k veřejnému projednávání jsou doporučeny aplikace Autodesk Revit, FormIt 360, InfraWorks 360 či KorFin. DB rovněž nabízí vlastní nástroj (nadstavbu Revitu) s knihovnou RFA rodin iceBIMrail.
Hlavní cíle BIM-standardizace projektů z pohledu DB jsou:
- Zajištění plánovatelných nákladů už před vypsáním projektu
- Předávání definovaných digitálních dat v provozu a údržbě
- Zvýšení kvality plánování projektů
- Podpora zapojení veřejnosti